Sunday 4 December 2011

Fanfiction 5 :Shinee Love

Title: Shinee Love
Artist involved : Choi Min Ho and Lee Tae Min and also SHINee
Main Character:Kechik SHINee and Choi Min Ho
Another Character : Hanna SHINee
This Fanfiction : Is belong to Ryo Chiyoko and sincerely for Kechik SHINee and Hanna SHINee




Dalam keheningan pagi yang begitu indah , aku dan juga fatin (bukan fatin shafiqa, tapi nur fatin) ataupun lebih dikenali sebagai kecik , berjalan-jalan di sekitar SEOUL sementara baru tiba untuk mencari rumah atuk dan juga nenek kami yang menetap di Korea.

"Kecik , aku taknak balik Malaysia dah.." Kataku kepada kecik yang sedang termenung sendirian
"ahh , Kecik pon taknak balik. Kecik nak tinggal dengan atok n nenek." Katanya kepadaku
"Betul tu kecik , nanti aku cakap dekat Mama .Kite memberontak siket lah eh ? Cakap dekat mama , selagi Atok taknak balek Malaysia , selagi tu kite taknak balek Malaysia . Beres tak ?" Soalku.
"Beres!" Katanya sambil mengangkat ibu jarinya tanda setuju."Tapi kan , kita dah sesat dari tadi tak jumpa-jumpa rumah atok,Macam mana ni ? "

Kata-Kata Kecik membuatkan aku terdiam untuk seketika..Macam mana ni ?Ahh , kena tidur dekat hotel lah malam ni nampaknya.Agak-agaknya mungkin esok baru boleh sampai kerumah atuk yang berada di sekitar Seoul itu.

"eh , kenapa mesti esok ?"Soal kecik
"Yelah , esok baru Aunty Mary boleh ambek kite kat sini.Nampaknye kite kene Tidur kat hotel dulu lah,"
"Tapi kan ini hotel 5 Bintang ? Mampu ke awak nak bayar ni ?" Soal Kecik lagi.
"Ini lah masanya kita nak mengenakan Aunty Mary tuh tau tak :) " Kata ku sambil tersenyum penuh makna,

Dengan bangganya aku dan kecik menempah suite hotel yang paling mewah bersama.Setelah kami mendapatkan kunci , dengan segera dan excitednya kami berlari2 mencari Bilik kami sehingga Kecik telah terlanggar dengan seorang jejaka yang agak tinggi dan handsome.

"wohh , kecik ! Siapa kau langgar tuh !" Teriakku kepadanya.
"ahh, aku tak tau."Balasnya."ALAMAK! KEYCHAIN SHINee AKU!Alamak!Dahlah gambar minho paling besar.Alah , sayang lah kalau hilang.Dahlah tu limited edition punye"Bebel Kecik sambil teresak-esak.

Tiba-tiba , mamat yang hansome tadi menghulurkan sesuatu iaitu Key Chain yang Kecik yang disangka hilang sebentar tadi."Ah , mianhae for hitting you just now.Erm , can I ask you something ?" Soalnya dalam bahasa Inggeris.
"Yes sure." Balas kecik.
"Are you Minho fans ?"Soalnya sambil menanggalkan kaca mata hitam yang dipakainya sehingga mengundang jeritan Kecik.Macam kena histeria.
"Kau kenapa ..."Belum sempat aku menghabiskan kata-kata aku pun terjerit sama ketika melihat Tae Min yang keluar dari salah sebuah bilik hotel tersebut bersama dengan ahli-ahli SHINee yang lain"Wah rugi betul Hanna takde kan ?"Soalku kepada kecik."Boleh lah aku ngorat Tae Min kan ?Nampaknya akulah yang berpeluang menjadi isteri Tae Min.Selamat tinggal Hanna"Kataku kepada Kecik dengan penuh rasa excited.

Nampaknya aku bercakap sorang-sorang bila Kecik masih lagi terpaku dan terpacak tak bergerak2 memegang Dua keping tiket konsert SHINee.Oh untungnya.Malam ni punya konsert!VIP ? Fuyohh giler lha .Tak boleh blah ! Adakah ini mimpi ?!(memang mimpi semata2)

Pada petang itu , aku dan Kecik dengan heppynye shopping di sekitar kompleks beli belah Seoul.Berbekal kan kad kredit yang papa pinjamkan , kami berbelanja dengan sesuka hatinya.Macam-macam yang telah kami borong untuk ke konsert SHINee pada malam ini termasuklah sepasang high heels 5 inci macam SNSD.Takder point betol.

"Kau nak pakai ke ?"Soal Kecik kepadaku.
"Taklah.Bukan aku tapi kau."Balasku..
"Taknak lah" Rengek Kecik.
"Kau pilih , samada kau anak aku sumbat kasut ni dalam mulut kau atau pun kau nak pakai ?"

Dalam keriuhan aku memaksa Kecik untuk pakai kasut tersebut , datang lah pulak seorang set2 FT ISLAND(khayalan semata2) yang buat aku terpegun.Lagi-lagi dengan leader Jong Hoon and Bassist Jae Jin.Tetapi orang yang mula-mula tegur aku ialah Hong Ki.

"Are you going to buy that stuff.Can you give it to me?"Tanyanya sambil memegang high heels yang ku pegang.
"Are you going to buy this ?Are you going to wear this?" Kataku sambil menunjukkan kasut ala-ala SNSD tu didepan-depan matanya.
"Ani! It's for my GF" Katanya sambil merayu kepadaku memandangkan kasut yang kupegang ini adalah Stock yang last.Hah, kau ingat aku nak bagi ke ? Memandangkan kasut ni untuk GF kau lagi la aku taknak bagi.Padan muka.
"yah, i'm not going to give it.Find another shoes~"Kataku sambil melambai2kan tangan kepadanya.Sebelum itu , sempat lagi aku bergambar dengan muka marah nya.Dan dengan muka tak malu nya aku meminta tandatangan semua ahli dan bergambar dengan mereka.

"Annyeong hi kaseyo Jae Jin , Jong Hoon.Saranghamnida."Kataku Sambil melambaikan tangan.Lambaianku dibalas dengan flying kiss yang begitu comel.Tetapi Hong Ki pula cuma menjelirkan lidah tanda tak puas hati..Drama kami di situ menjadi perhatian ramai dan juga MEDIA tanpa disedari.Haih , nampaknya kami akan popular lah lepas ni.

"Bangga kan ?" Soal ku kepada Kecik.
"Kalau Primadonna datang blasah kau jangan cari aku" Bebel Kecik
"Ah , kau tak yah risau .Aku cari lah Jae Jin nanti."Balasku dengan bangganya.
"Dah2 ,aku rasa kita tak sempat nak balik hotel ni.Lebih baek kita cari toilet and tukar baju sekarang jugak.Nanti melepas nak pergi konsert.Ingat senang2 ke nak dapat tiket free."

Tepat jam 8 Malam kami berdua menaiki teksi untuk ke konsert SHINee yang julung2 kalinya diadakan.Sepanjang perjalanan aku asyik teringat pada Hanna yang begitu addicted dengan Tae Min.Kesian dia kan ?Nampaknya macam aku jer yang ada jodoh dengan suami dia yang tak sah tuh.HAHAHAHAHA.

Apabila Konsert telah dimulakan , Kecik dengan hepynya bersorak untuk SHINee.Dia begitu bertuah kerana Minho telah menjemputnya untuk naik ke atas pentas..Dalam masa yang sama , sempat juga aku melambaikan tangan ku kepada Tae Min sebagai pengganti Hanna.Wah , betapa bangganya aku apabila aku juga dijemput naik oleh Tae Min.Sebenarnya aku nak menolak tapi mengenangkan Hanna yang tak berkesempatan dengan bangganya aku naik dengan perasaan yang gembira sikit2 je.Alah , tukang ganti Hanna je pon.Buat apa nak happy.Lain lah kalau dia lamar aku kat atas pentas tu.Memang lah aku happy.Melepaslah kau Hanna.hahahah.(ketawa bangga)

"What's your name beautiful ~" Soal Minho dengan lemah lembutnya kepada Kecik sehingga menimbulkan rasa cemburu SHINee World yang berada di bawah pentas.
Dengan tergagap-gagapnya dia menjawab "Nur Fatin"
"Ahh , name"Sampuk Tae Min "Ouh what's your name ?"Soalnya kepadaku pula.
"Ryo Chiyoko"Jawabku sepatah."I've a friends that love you so much.She love you as she wants to marry you someday"Kataku yang terkenang lagi pada Hanna (bosan betul asyik teringat kat dia)
"Ah , I won't marry with someone that I don't know"Balas Tae Min.Woh , cinta Hanna telah ditolak.YES."But , would you marry me ?"Soalku pula.
"I would say yes if i know you much more"Balas Taemin.Fuyooh.Hanna! Tengok ni ! Tae Min nak kawin dengan aku.Kau ada ?Bhahahaha.

Malam konsert itu berakhir dengan indahnya..Oleh kerana ahli2 SHINee Juga menginap di hotel yang sama mereka mengundang untuk pulang bersama mereka.Sudah tentunya aku takkan menolak.Hari ini akan menjadi kenangan yang begitu indah buat diriku dan juga Kecik.Tak lena tidur dibuatnya.Bukan aku lah , tapi kecik.Aku tidur sampai takboleh bangun.

Pada keesokan harinya , Aunty Mary telah menjemput kami.Dia yang terpaksa  melunaskan bayaran penginapan kami selama semalam itu.Mujur sahaja ada atuk ketika itu.Dia tidak mampu untuk memarah kami berdua.Dari raut wajahnya kami berdua tahu bahawa dia bengang dengan kehadiran kami.Waktu itu kami cuma tergelak dengan happynye.Setibanya di rumah atuk , kami berdua dikejar oleh aunty mary apabila atuk dan nenek telah meminta izin untuk ke pasar buat membeli bahan2 untuk memeram kimchi..Hari itu berlalu dengan gembira sekali.

No comments:

Post a Comment