Sunday 4 December 2011

Fanfiction 4 : The Drama Between You And Me

Title:The Drama Between You And Me
Artists Involved: Kim Jae Jeoong (JYJ) , Jong Suk , Kyu Jong (SS501)
Main Character :Kim Jae Jeoong and Lee Hae Won
Another Character :Futama Yuki
This Fanfiction :Is Belong to Ryo Chiyoko and sincerely for Lee Hae Won


"Kau tak layak untuk dicintai"

Kata-kata yang keluar dari mulut Jae Jeoong membuatkan membuatkan Hae Won terdiam di sebalik pokok yang berada di sekitar sekolahnya.Begitu sekali Jae Jeoong menolak setiap gadis yang meluahkan perasaan kepadanya.Harapan nya untuk menyerahkan surat cinta yang dipegangnya musnah sama sekali.Terbantut niatnya untuk menyerahkan surat itu.Akhirnya suratnya yang dipegang itu direnyuk-renyuk kan dan dimasukkan kedalam tong sampah dengan ganasnya.Yuki yang agak popular itu pun ditolak apatah lagi dirinya.Huh , cuma boleh terus berangan dan berangan..

"Yo!Kau pehal Hae Won?"Soal Kyu Jong dan diikuti pula dengan Jong Suk"Muka macam Strawberry busuk je..Kene rijek er?"
"Taklah , aku baru lepas tengok orang kene rijek.Seram oh..Menggeletar lutut aku tengok mamat tuh.Seriously aku ingatkan die gentle tapi erk . Mengerikan giler die rijek Yuki tadi." Cerita Hae Won kepada dua orang sahabat baiknya itu."Aku rasa , aku pun tak layak untuk dicintai" Sambungnya lagi.
"Eh eh . Mana kau tahu ?Maybe Yuki bukan taste dia.Kau ni kan.Semangat lah sikit.Kalau buli aku kau lah nombor satu.Macam gengster.Tapi bile soal cinta, dalam hati ada taman , dalam taman ada bunga , dalam bunga ada kumbang.Kau dah buktikan pada aku yang kau perempuan sejati Lee Hae Won."Kata Jong Suk dengan bangganya.
"Dah tu selama ni kau ingat aku haper?!Dah 3 tahun member kau tak sedar-sedar lagi aku perempuan.Ceh!"Marah Hae Won sambil menyiku kepala Jong Suk.

Dalam gurau senda yang begitu mesra itu , tiba-tiba jae jeoong menyapa tanpa diduga-duga.

"Hey , boleh tak nak lepak sini ?"Soal Jae Jeoong.Sambil2 itu , surat Hae Won yang dikutipnya tadi disimpan kedalam poket supaya Hae Won tak perasan.
Dengan pantasnya Hae Won mencegah "Tak boleh! Kalau kau saje nak tempah maut sini lah tempatnye.Berambus jauh2 laweh.Kau terlalu tak layak untuk bersama kitorang."Kata Hae Won dengan tegasnya sehingga Jong Suk dan juga Kyu Jong terdiam dengan apa yang mereka lihat.Apa yang bermain di otak mereka berdua "Bukankah Hae Won sukakan Jae Jeoong?" Masing-masing terdiam diselubungi misteri yang tak terjawab buat masa ini.Coming soon , akan terjawab.
"Erm , okey.I'll be going now.See you next time..Miss Hae won"Kata Jae Jeoong dengan lirikan mata yang menggoda.
Tanpa membuang masa Hae Won memberikan buku lima  kepada Jae Jeoong Jae Jeoong"Woih , kau jangan menggedik sangat nak sebut-sebut nama aku macam tu.Kau tak layak!"Kata Hae Won.Tak lama kemudian satu penampar hinggap di pipi Jae Jeoong"And one more , don't dare to stare me like that."Kata Hae Won yang cuba untuk memberi amaran.

Selepas Hae Won beredar , Jae Jeoong pun bersuara kepada Jong Suk dan Kyu Jong "Manusia ke dia ni.Menakutkan."
Masa itu juga Jong Suk membalas "Sebab die dah ternampak satu peristiwa yang lebih menakutkan"Kata Jong Suk sambil menjegilkan biji mata sebulat-bulat yang mampu di hadapan Jae Jeoong.
Jae Jeoong hanya mampu untuk mengangakan mulut seolah-olah hendak memberi tempat persinggahan kepada lalat.Daebak.
"Sebenarnya dia ternampak kau rijek Yuki tadi..Tu yang dia jadi trauma , fobia ?Erm lebih kurang lah.."Sampuk Kyu Jong pula.
"Err!!!Gila!Kau biar betul!Tadi tu aku cuma berlatih untuk pementasan sekolah lah.Next week aku ade teater.Huh..Korang tolong la jelaskan kat die."Rayu Jae Jeoong.

Di sebuah pondok bas . . .

"Kyu Jong sayang ! Jong Suk sayang . Saranghae." Kata Hae Won sambil memeluk mereka berdua.
"Eh gila.Pergi peluk Jae Jeoong sane.Jauh-jauh dari aku."Kata Kyu Jong dengan kejamnya.
Apabila terlihat Jae Jeoong dari jauh , dengan selambernye Jong Suk memeluk Hae Won dengan gediknye semata-mata nak buat Jae Jeoong berapi.Nakal betul "Takpe Hae Won sayang , abang Jong Suk ade dekat sini walaupun abang Kyu Jong tak suke.Demi sayang , lautan api pon abang Jong Suk sanggup redah tau.."

Kyu Jong sudah membuat aksi seperti perempuan pregnant.Konon-kononya termuntah--" ataupun dengan lebih tepatnye eksyen dah nak terberanak.Over betul.Kot yer pon nak perli tu agak-agak la.Manakala Hae Won yang niatnya cuma nak bergurau telah berubah biru mukanya.Apatah lagi Jae Jeoong yang sudah berapi kat belakang tanpa pengetahuan Hae Won.Kenapa Jae Jeoong berapi ?Tu pon nak tanya. Sah lah die suke Hae Won.Minah tu jer over menghayati skrip.Kan dah salah faham..

"eh eh , tepi -tepi . Prince Jae Jeoong nak lalu.Nak selamatkan Princess Hae Won daripada terrorist gatal macam kau!"kata Jae Jeoong sambil menepis tangan Jong Suk.
"Oh adinda sayang , jangan lepaskan kanda..Tidakkk ... ."Kata Jong Suk (over betul)
"Aku tak terlibat"Sampuk Kyu Jong.Tanpa memperdulikan drama sebabak itu , dia terus menyumbat telinganya dengan earphone.Volumenya paling kuat sekali.Pekak nanti padan muka..
"Tidak kanda ku sayang.. Ucapkan selamat tinggal kepada adindamu"Balas Jae Jeoong sambil menarik tangan Hae Won dengan lajunya.

"Kau , jangan cari pasal la..Lepaskan aku lawey.Kau ingat ni love story zaman Neolitik ke main tarik2 tangan?"Kata Hae Won sambil mencuba untuk melepaskan tangannya dari genggaman Jae Jeoong.
"Dah tu , kau pun ape kurangnya.Kau ingat ni love story zaman Paleolitik nak maen lukes2 gamba katon untuk mengekpresikan kan CINTA kau."Kata Jae Jeoong sambil menayang-nayang surat Hae Won di depan-depan muka pemilik surat.
Pemilik surat(Hae Won) tersebut terkaku malu...

"Err , Hae Won.Saranghae.."Kata Jae Jeoong.
"Tapi aku , err.Mana mungkin layak untuk kau cintai"
"Kau ingat aku ni suka berdrama zaman tok kaduk ke weh?.Yang kau nampak aku rijek Yuki tu part of my teater untuk next week.."
"OMG kau tau aku skodeng kau.Ugh aku nak panjat pokok sekarang jugak?"
"Gile ape aku tak tau.Dah lah nyorok balik pokok..Hah , pergilah .Panjat!Cakap kat satu sekolah.I LOVE KIM JAE JEOONG"Perli Jae Jeoong.

No comments:

Post a Comment